1. Allmänt
    Stilora.se (”Stilora”) drivs av B24 Sweden AB (Org-nr 556750-4500). Företaget har sitt säte i Lerum och postadressen är Box 3148, 443 03 Lerum. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@stilora.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

  2. Beställning
    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@stilora.se.

  3. Leverans
    Dina varor levereras normalt inom 1-3 vardagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast från vårt lager efterkommande måndag. Vid förseningar i leveransen (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via e-post: kontakt@stilora.se.

  4. Priser
    Alla priser i webbutiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

  5. Ångerrätt
    Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp på Stilora.se om du meddelar oss inom 30 dagar. Meddelandet om att du vill utnyttja ångerrätten ska skickas till kontakt@stilora.se. Öppet köp gäller inte vid: 
    Specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt samt på förseglade produkter där förseglingen är bruten. Villkor för nyttjande av din ångerrätt / öppet köp:
    Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till kontakt@stilora.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, aktuellt ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du åtar dig att senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Vid utnyttjande av öppet köp står du för returfrakt och ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    Särskilda villkor vid köp under kampanj:
    Om delar ur en beställning ångras där beställningen ingått i en kampanj kan det totala orderbeloppet komma att räknas om före återbetalning. Det innebär att om du ångrar köpet på en vara som ingått i en kampanj med specifika krav (till exempel minsta ordervärde eller köp 3 betala för 2) kan återbetalningsbeloppet bli lägre än produktens pris eller utgå helt om kampanjvillkoren för din order inte längre är uppfyllda. 

  6. Reklamation och klagomål
    Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

    Hur går du tillväga vid reklamation?
    Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till kontakt@stilora.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller levererar en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

  7. Outhämtade paket
    Stilora äger rätt att debitera en hanteringskostnad om 200 kronor för paket som kund väljer att inte hämta ut.

  8. Ansvarsbegränsning
    Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

  9. Produktinformation
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilder som publiceras på stilora.se återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 

  10. Information om Cookies
    Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

  11. Personuppgifter
    Genom att handla på stilora.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. B24 Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

    Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

    Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person

    Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

    Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

    Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

    Ansvarig för dataskydd
    B24 Sweden AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

    Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

    Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

    Vilka uppgifter delas med tredje part och med vilket syfte?

    Betalleverantör
    Vi använder oss av Klarna som betalleverantör. Vid genomförande av köp delas information med vår betalleverantör. Uppgifters som lagras kan innefatta förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 

    Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är DHL och Postnord.

    Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

  12. Ändringar till dessa villkor
    Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

  13. Tvist och lagval
    I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst, kan du som konsument vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.