Shoppinginfo

Vilka leveransmetoder finns tillgängliga?

Dina varor levereras normalt med DHL eller Postnord. Du kommer få en spårningslänk skickad till din mail när du lagt din order. Paketet levereras till ditt ombud så att du kan hämta det när det passar dig.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 1-3 dagar med undantag för helger och röda dagar. Beställningar som inkommer innan kl 12 på en vardag skickas normalt samma dag.

Skickar ni utanför Sverige?

För tillfället kan du endast få dina varor levererade till en adress inom Sverige. Vi kommer inom en snar framtid utöka vår räckvidd till att inkludera leverans till flera olika länder. Så håll ut om du bor utanför Sveriges gränser!

Jag har inte fått en orderbekräftelse till mailen?

Det kan hända att du skrivit fel mailadress eller att något gått fel i leveransen av meddelandet. Om du är osäker på ifall din order gick igenom, ber vi dig att kontakta oss innan du lägger en ny order. Kontakta vår kundtjänst via e-post kontakt@stilora.se eller via telefon 0770-220 500 (mån-fre 12-16)

Produktinfo

Vad använder ni för papper till era posters?

Vi är mycket måna om ett snyggt, hållbart och lyxigt slutresultat. Därför använder vi det bästa tänkbara materialet när vi trycker dina posters. Både för kvalitet och miljö! Pappret är åldersbeständigt med en ytvikt på hela 230 gram, vilket gör att det både håller sin färg och form över tid. Givetvis är det FSC-certifierat för ett hållbart skogsbruk.

Vad använder ni för bläck när ni trycker era posters?

Alla våra posters trycks i vår egen produktion här i Göteborg och vi använder enbart ett hållbart och miljövänligt bläck i museumkvalitet. Bläcket är ljusbeständigt och är testat för att hålla över 100 år utan att tappa i färg.

Varför använder ni bestruket papper?

Genom att använda ett matt bestruket papper uppnår vi den lyxiga finish som passar i heminredningen, samtidigt som vi uppnår optimal svärta och färgåtergivning. Det är helt enkelt inte möjligt att få samma resultat med det billigare obestrukna pappersalternativet.

Vad är skillnaden mellan posters, prints och affischer?

Det är ingen skillnad alls mellan dessa benämningar. Vi använder dessa ord som variationer för en och samma produkt.

Betalningsinfo

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Genom vår betalleverantör Klarna accepterar vi Fakturabetalning, Delbetalning, Direktbetalning via bank samt kreditkorten Visa, MasterCard och American Express.

Är det säkert att betala online?

Vi är måna om din integritet och säkerhet. Alla betalningar sker krypterade och enbart Klarna och din bank tar del av dina betaluppgifter.

Beställningar och Returer

Hur beställer jag av er?

Stilora tar enbart emot beställningar genom webbplatsen. För att göra en beställning lägger du först den eller de varor du vill köpa i varukorgen. Din varukorg når du genom att klicka på varukorgs-symbolen högst upp till höger. Klicka sedan på knappen “Till Kassan” och följ instruktionerna. Tveka inte att kontakta oss om du behöver assistans.

Behöver jag registrera ett konto för att lägga en order?

Det är frivilligt att registrera ett konto hos oss när du gör din beställning. Genom att skapa ett konto har du möjlighet att logga in och se dina tidigare beställningar och följa din leverans. Det enda som vi behöver för att administrera din beställning är ditt namn, din e-postadress, din leveransadress samt ditt telefonnummer.

Vem ska jag kontakta om jag har några frågor?

Vår kundtjänst finns tillgänglig både via e-post och telefon. Mail besvaras normalt senast nästkommande vardag.

E-post: kontakt@stilora.se
Telefon: 0770-220 500 (Mån-Fre 12-16)

Hur gör jag om jag vill ångra eller ändra en beställning?

För att utnyttja ångerrätten måste du kontakta oss via e-post till kontakt@stilora.se inom 30 dagar från att du mottagit varan. Du kan se fullständiga villkor och information om hur du ångrar ditt köp genom att klicka här.

Vi kan tyvärr inte ändra beställningar som redan har skickats från oss, utan om du vill byta en produkt ber vi dig att använda ångerrätten och göra en ny beställning.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du erhåller en spårningslänk via e-post när din beställning skickas från oss. Om du inte har mottagit ett mail kan du även spåra din beställning genom att klicka här. Du behöver ha ditt ordernummer och din e-postadress som användes vid köpet tillgänglig.

Hur gör jag för att returnera en produkt?

Stilora erbjuder öppet köp i 30 dagar från mottagandet av varan. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp på Stilora.se om du meddelar oss inom 30 dagar. Meddelandet om att du vill utnyttja ångerrätten ska skickas till kontakt@stilora.se. Fullständiga villkor för returer hittar du genom att klicka här.